BESLENMEDE SIK YAPILAN HATALAR

Dyt. Güfer ERDEM2020-01-03 18:08:46

ZAYIFLAMANIN SIRRI NEDİR ?

 

BESLENMEDE SIK YAPILAN HATALAR

 

MODA DİYETLER SAĞLIKLIMIDIR?

Moda diyetler belirli prensipleri olan diyetlerdir herkese uyacak diye uyar bir başkasına uymaz önemli olan kişiyi özel beslenmedir.

KİŞİYE ÖZEL BESLENME NEDİR ?

İnsanın yapısına, cinsiyetine, yaşına, çalışma ve özel durumu ile genetik özelliğine göre bedenin gerektirdiği tüm besin ögelerini, gerektiren miktarlarda alabileceği beslenme programı kişiye özel beslenme programıdır.

METABOLİZMAMIZ GERÇEKTEN YAVAŞ MI ÇALIŞIYOR ?

Ben hiç birşey yemiyorum kilo alıyorum arkadaşım çok yiyor kilo almıyorum diyen insanlar var, su bile yarıyor buradaki açıklama şu aslında metabolizmamız yemek yedikçe enerji üreten bir metabolizma siz bunu sık sık öğünlerle planladığınızda her yediğiniz yiyecekler birlikte emilim ve sindirim sayesinde enerji harcıyorsunuz. Diğer türlü ne yapıyoruz vücudumuz çalıştığı zamanda yemek yemeyip gece yediğimizde vücutta bizim gibi yoruluyor ve bunun sonucunda bir kısmını depoluyor. Günün aydınlık kısmında metabolizma daha hızlı çalışıyor. Bu zamanlarda  sık sık beslenerek metabolizmamızı gayet güzel çalıştırabiliriz. 

ARA ÖĞÜNLER NE KADAR ÖNEMLİ ?

Ara öğün alışkanlığı çok önemli , ara öğünler iştah kontrolünde bize çok yardımcı oluyor ve aynı zamanda emilim ve sindirimle birlikte metabolizmanıza enerji harcatıyoruz. 

 

EKMEKSİZ DİYET OLUR MU ?

En çok endişe duyulan besin insanlar ekmek olmalı mı olmamalı mı ? Bunu insanlara düşünmeye iten en çok şey ekranlardaki diyet listeleri, beslenme uzmanı olmayan kişilerin ekmeksiz diyeti doğruymuş gibi önermeleri belki hızlı kilo kaybediyoruz tabi daha sonradan hepsi aynı kiloları tekrardan alıyor. Kilolar gidiyor olabilir fakat kaybettiğimiz sağlık hakkında kimsenin bir fikri yok.

EKMEĞİ DİYETTEN ÇIKARDIĞIMIZ ZAMAN BAŞIMIZA NELER GELEBİLİYOR

Tahılı hayatımızdan çıkardığımız zaman ekmek, pilav makarna gibi bu tarz beslenmede yağ ve protein oranları artıyor. Artan proteinle birlikte böbreklerimiz risk altına giriyor. Geri dönüşü olmayan sorunlar tamir edilemiyor.

Diğer taraftan açlıkla terbiye ettiğimiz vücut bir süre sonra karbonhidrat açlığı geçirebiliyoruz böyle zamanlarda da kontrolsüz yeme atakları böyle durumlarda da tercih ekmekten yana değil de tatlının, çikolatanın miktarını kaçırıyoruz bunun sonucunda da diyabete davetiye çıkarıyoruz.

Biz günlük beslenmemiz %50 sini ekmek ve ekmek yerine geçen besinlerden tercih etmeliyiz ki hem kilomuzu sağlıklı kaybedelim hem de sağlığımızı korumuş olalım.

EKMEKLERİN MİKTARI ÇEŞİDİ VE EKMEK YERİNE GEÇEN BESİNLER NELERDİR ?

Ekmeğin doğada ki hali nedir buğday. Buğdayla elde ettiğimiz bir makarna, bulgur sofralarımızda olması gerekiyor. Sofrada bu besinler olduğu zaman o zaman ekmekle denge kurmamız gerekiyor. Çorbanın yanına 1 ya da 2 dilim ekmek tercih ederken makarnanın pilavın yanına ekmek tercih etmeyerek dengeleyebilir.

DİĞER TARAFTAN EN ÖNEMLİSİ EKMEĞİN ÇEŞİDİ ?                                                                                               Ekmek tercihimizi tam tahıllı ekmeklerden yana kullanmalıyız. Tam buğday, çavdar, çok tahıl ekmeklerden yana kullanmalıyız. Günlük ortalama çok hareketi olmayan insanların öğünlerinin yanında 1 dilim ekmek tercih etmeleri iştah kontrolünde çok yardımcı olacaktır.

KARIN BÖLGESİ, KALÇA ERİTEN DİYET VAR MIDIR?                                                                                                        Diyetle vücuda hükmedemezsiniz. Sadece yapılan analizler sonucunda yağ oranlarımızı görürüz o yağları ideale indirmek için program hazırlarız. Fakat karın bölgesini eriten, üst bölgeyi eriten bir diyet söz konusu olamaz.

 


Dyt. Güfer ERDEM

Diğer yazılara göz atın

Bu test nerede yapılıyor ?